Persbericht Mondial Assistance verruimt annuleringsverzekering

Mondial Assistance verruimt tijdelijk annuleringsverzekering

Amsterdam, 29 april 2009 – Reisverzekeraar en hulpverlener Mondial Assistance biedt haar klanten de mogelijkheid reizen richting Mexico kosteloos om te boeken. Voor reizigers met een annuleringsverzekering van de verzekeraar die een reis naar Mexico hebben geboekt, biedt zij een vergoeding voor de extra kosten van een omboeking naar een andere bestemming.

Mondial Assistance geeft aan dat een annuleringsverzekering geen dekking kent voor bijvoorbeeld de angst om besmet te raken met het varkensgriepvirus. Ook valt het uitbreken van een (varkensgriep)epidemie niet onder de werking van het Calamiteitenfonds. Dit fonds keert alleen uit, wanneer het gaat om een natuurramp of molest. De reisverzekeraar is toch op zoek gegaan naar een goede oplossing voor haar klanten en heeft daarom besloten de dekking van haar annuleringsverzekering tijdelijk te verruimen.

De vergoeding voor de extra gemaakte kosten geldt alleen voor reeds geboekte reizen met vertrekdatum  vóór 1 juni naar Mexico en zolang het negatieve reisadvies van het Ministerie van Buitenlandse Zaken van kracht is. Het maximum te vergoeden bedrag om de reis om te boeken mag niet hoger zijn dan de oorspronkelijke reissom.