Elvia Reisverzekeringen heet voortaan Mondial Assistance

Elvia Reisverzekeringen heet voortaan Mondial Assistance

Amsterdam, 6 november 2008 - Hulpverlener en reisverzekeraar Mondial Assistance gaat al haar activiteiten in 28 landen onder één naam en één logo brengen. Nederland behoort tot de eerste landen die deze ‘rebranding’ doorvoert. Hierdoor ontstaat het eerste wereldwijde merk voor reisverzekeringen en hulpverlening. Gevolg is dat het merk Elvia Reisverzekeringen verdwijnt. 


  
Vanaf zaterdag 15 november worden alle Elvia-activiteiten onder de naam Mondial Assistance voortgezet. Elvia was sinds 1957 actief met reisverzekeringen voor zowel de particuliere als de zakelijke markt. Onder meer in Nederland, Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk genoot het merk bekendheid. Sinds 1999 behoort het tot de Mondial Assistance Group (9.300 medewerkers). Van de diensten van deze groep maken wereldwijd meer dan 250 miljoen mensen gebruik. Alleen al in Nederland gaat het om 3,5 miljoen medisch verzekerden en wordt voor nog eens 1,9 miljoen voertuigen de hulpverlening verzorgd bij pech of een ongeval.  


Wereldspeler
Het besluit tot merkbundeling werd een jaar geleden genomen. De Mondial Assistance Group biedt producten aan onder de naam Mondial Assistance, maar bedient zich ook van de merken Elvia, Assist, Worldcare en Worldacces. Algemeen Directeur Willem Snijders: “Die veelheid aan merken deed geen recht aan onze positie als wereldwijd marktleider op het gebied van reisverzekeringen en hulpverlening. Daardoor kwamen onze kracht en reikwijdte onvoldoende uit de verf. Niet alleen bij consumenten en tussenpersonen, maar ook bij de meer dan 400.000 toeleveranciers wereldwijd – o.a. bergingsbedrijven, artsen en luchtvaartmaatschappijen - die dagelijks bij de hulpverlening betrokken zijn.”  


Nieuw beeldmerk  
Met de keus voor één merknaam werd ook besloten het beeldmerk aan te passen. Uiteindelijk werd gekozen voor een variatie op het bestaande logo: een weergave van een mens met gespreide armen en met een gestileerde wereldbol op de achtergrond. Het beeldmerk verbeeldt de organisatie die klaarstaat om waar ook ter wereld te hulp te komen. Dit wordt daarnaast letterlijk verwoord met een aparte slogan op alle uitingen: 'How can we help?' Dit nieuwe bedrijfsmotto werkt op allerlei manieren door. Nieuwe automatiseringssystemen en een virtuele assistente op de website helpen intermediairs hun werk makkelijker te maken. Verder lopen er testen met nieuwe producten op het snijvlak van reisverzekering en hulpverzekering.  


Wereldkundig 
De naamsverandering wordt onder meer met een reclamecampagne op radio en internet, langs een aantal snelwegen en op de achterzijde van ruim 200 vrachtauto's wereldkundig gemaakt. De ruim 3.000 tussenpersonen die het merk in Nederland vertegenwoordigen, hebben vorige week een mailing ontvangen die de omschakeling toelicht. De operationele huisstijlwijziging startte in januari dit jaar. Nederland is het eerste land binnen de Mondial Assistance-organisatie dat nu volledig 'over' is. De uitrol over de andere landen vergt nog een tot twee jaar. 

Top