Mondial Assistance geeft snel duidelijkheid over schadevergoeding

Online schadeaanvragen binnen vijf werkdagen afgehandeld

Amsterdam, 23 juli 2009 – Bagageverlies, diefstal of ziek worden op vakantie is niet alleen vervelend maar het levert vaak ook extra kosten op. Vervolgens laat uitsluitsel over de eventuele schadevergoeding soms lang op zich wachten. Bij Mondial Assistance kunnen verzekerden tijd besparen door hun schadeaanvraag online in te dienen. Vanaf deze week handelt de wereldwijde hulpverlener en reisverzekeraar deze digitale aanvraag binnen vijf werkdagen af. Verzekerden krijgen zo snel duidelijkheid over de vergoeding voor geleden reisschade.

Om de meldingsprocedure te kunnen versnellen, vernieuwde Mondial Assistance op een aantal punten haar bestaande systeem. Zo wordt er vanaf nu van elke digitale schademelding meteen een online schadedossier aangemaakt. De melder ontvangt al in de bevestigingsmail het betreffende dossiernummer en kan bij eventuele vragen over de schadeaanvraag dit nummer vermelden. Omdat aanvullende informatie en bewijsstukken zoals bonnetjes, aangifte en reispapieren direct worden meegestuurd en alle afhandeling verder via de mail verloopt, is de duur van de afhandeling zo kort mogelijk. Zeker in de gevallen waar er sprake is van medische kosten, diefstal of schade door reisannulering of –onderbreking, is het voor de verzekerde prettig om snel duidelijkheid te krijgen over de (financiële) compensatie. Mondial Assistance, in 28 landen vertegenwoordigd, versterkt met deze oplossing haar imago als vernieuwer in reisverzekeringen en hulpverlening.

<< einde persbericht >>

Over Mondial Assistance
Mondial Assistance Group is de grootste reisverzekeraar en hulpverlener ter wereld. Mondial Assistance opereert met ruim 9.800 medewerkers op vijf continenten, in 28 landen. 250 miljoen klanten maken gebruik van de diensten van de groep. Kijk voor meer informatie op www.mondial-assistance-nederland.nl. Voor digitale schademeldingenwww.mondial-assistance.nl.