Kwaliteit

Kwaliteit

Kiest u voor Allianz Global Assistance als partner, dan kunt u uw klanten excellente dienstverlening garanderen. Kwaliteit is bij ons gewaarborgd, in mensen, processen en mentaliteit. Die kwaliteit levert ook u weer goede relaties op.

Gericht op kwaliteit

Bij Allianz Global Assistance staat kwaliteit centraal. Tevreden klanten zorgen voor tevreden zakelijke partners. Onze dienstverlening is daarom continu gericht op het leveren van kwaliteit. Wij stellen niet alleen hoge eisen aan onze toeleveranciers, maar ook aan onszelf.

De werving en opleiding van onze medewerkers

Onze medewerkers moeten klantgericht, deskundig, klantvriendelijk en stressbestendig zijn. Zij vervullen immers een belangrijke rol in onze dienstverlening. Wij bieden een uitgebreid opleidingstraject gericht op productkennis, toewijding, zorg en communicatieve vaardigheden. Ook onze ervaren medewerkers worden nog continu bijgeschoold door middel van een speciaal ontwikkeld monitoringssysteem. U merkt het meteen als u onze mensen aan de telefoon krijgt.

Zorgvuldig op kwaliteit geselecteerde toeleveranciers

Allianz Global Assistance heeft de beschikking over een wereldwijd netwerk van ruim 400.000 toeleveranciers die de werkelijke hulpverlening kunnen uitvoeren. Zo is er bijvoorbeeld onder een beoordelingssysteem ontwikkeld dat een objectief beeld geeft van de kwaliteit van ziekenhuizen en klinieken. Het systeem biedt de artsen van alle alarmcentrales van Allianz Global Assistance houvast bij het aansturen van de medische hulpverlening. Kortom, we weten waar we iemand in nood heen sturen. Ook in landen en streken waar goede medische zorg niet vanzelfsprekend is.

Hoge klantenwaardering

In 2011 hebben onze klanten hun tevredenheid uitgedrukt in een gemiddeld rapportcijfer van 8,6. De tevredenheid is onderzocht bij klanten die tijdens hun reis een beroep op onze alarmcentrale hebben gedaan. Die score van 8.6 is een positief resultaat, dat onze kwaliteit onderstreept. Maar we blijven gericht op verbetering van onze dienstverlening.

Top